ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ 13 -Πάμε κι όπου βγεί στον άξονα Κομοτηνής-Κοσμίου-Ξυλαγανής....
Σήμερα ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς "διέταξε" την κατεδάφιση της Γέφυρας του Κοσμίου και από το πρωΐ η κυκλοφορία των οχημάτων (παρ)εκτρέπεται από την ιρλανδική διάβαση που βρίσκεται στην κοίτη του Τρελοχειμάρρου στο Κόσμιο.
Οι Ιρλανδικές Διαβάσεις είναι τμήματα του οδικού δικτύου, όπου, ορισμένοι δρόμοι κυρίως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, συναντώνται με χείμαρρους, χωρίς να υπάρχει γέφυρα ώστε να αποχετεύονται τα νερά του χειμάρρου.Για τη διευκόλυνση των οχημάτων έχει κατασκευαστεί τσιμεντένιο οδόστρωμα πολλές φορές σαθρό. Η πρόχειρη αυτή κατασκευή ονομάζεται διεθνώς Ιρλανδική διάβαση και είναι παλιές υποδομές, που τα τελευταία 20-30 χρόνια αντικαθίστανται με γέφυρες.
Στις "πολιτισμένες χώρες" αυτές οι υποδομές -εφόσον υπάρχουν- συχνά, έχουν και τις αντίστοιχες εφαρμογές πληροφορικής, όπου υπάρχουν αισθητήρες που καταλαβαίνουν ότι η διάβαση δεν είναι πλέον ασφαλής και ειδοποιούν τους πολίτες με έναν κόκκινο σηματοδότη. Επομένως, την απόφαση δεν τη λαμβάνει ο οδηγός, αλλά το σύστημα.
Στην περίπτωση του Κοσμίου την απόφαση θα την λαμβάνει -ίσως- ο Πρόεδρος της Κοινότητας ή κάποιος περίοικος ή εργάτης με κόκκινη σημαιούλα, χωρίς όμως την συνδρομή κάποιου ηλεκτρονικού αισθητήρα και η εκτροπή κυκλοφορίας θα γίνεται από το "Τα κεφτεδάκι του Γιάννη" όπου μέσα από έναν μικρό αγροτικό δρόμο θα ακολουθεί την διαδρομή Κοιμητήρια-Σιδηροχωρίου-Ιτέας-Στ. ΔΕΣΦΑ-ΟΠΕΚΕΠΕ- Κοσμίου...
Και στις δύο περιπτώσεις εγκυμονούν κίνδυνοι για την ασφάλεια των οδηγών καθώς δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέσα που θα καταστήσουν ασφαλείς τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφού 1) δεν γνωρίζουμε καν την αντοχή της συγκεκριμένης ιρλανδικής διάβασης στον αυξημένο συγκοινωνιακό φόρτο που θα δεχθεί β)δεν υπάρχει η ανάλογη σήμανση αλλά και μέσα προειδοποίησης γ) η διαδρομή Κοσμίου-Σιδηροχωρίου-Ιτέας είναι ακατάλληλη λόγω ανεπαρκούς πλάτους του δρόμου, ανύπαρκτης διαγράμμισης, κλειστών στροφών, έλλειψης φωτισμού, ισόπεδης διάβασης τραίνου χωρίς καλή ορατότητα.
Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ροδόπης και οι συνεργάτες του δεν προσπάθησαν καν να επικοινωνήσουν με τους πολίτες ενώ παντελώς ανύπαρκτοι είναι και οι Δήμαρχοι Κομοτηνής και Μαρωνείας-Σαπών που στα πλαίσια πολιτικής λυκομαχίας, συνδιαλλαγών και "κόστους" επέλεξαν να "θυσιάσουν" την ασφάλεια των πολιτών κι επισκεπτών της περιοχής με αντάλλαγμα τις διάφορες "ανταποδοτικές" ισορροπίες.
Αντί να εκτελέσουν το έργο στους 7 μήνες ανομβρίας και στο πλαίσιο του αναγγελθέντος χρονοδιαγράμματος , οι αρμόδιοι αποφάσισαν ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί μέσα στον Χειμώνα και να ολοκληρωθεί μέχρι τις 25/6/2025 , καθώς φοβούνται μην απενταχθεί.
Από τα 20 μέλη τοπικών συμβουλίων και 7 προέδρους 14 συνοικισμών είδαμε μόνον έναν να αγωνιά (ο Βασίλης Τσομπανγιοβάννης του Κοσμίου) και μόνον από το Κόσμιο συγκροτήθηκε Επιτροπή Πολιτών που απέστειλε Κείμενο Διαμαρτυρίας στον Μανώλη Ταπατζά .
Όπως πληροφορηθήκαμε, άμα τη λήψει του Κειμένου Διαμαρτυρίας ο Αντιπεριφερειάρχης επικοινώνησε με την εκπρόσωπο της Επιτροπής και αναφέρθηκε αναλυτικά στο έργο κ στο πλάνο εκτέλεσης, ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΣ ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί στο προσεχές εξάμηνο.
Οι συνεργάτες του Μαν. Ταπατζά , θέτουν "εκβιαστικά" διλήμματα στους απλούς ανθρώπους "για να γίνει το έργο", αλλά θα είναι εξαφανισμένοι αν συμβεί κάποιο ατύχημα ή δυστύχημα.. Το ότι έπρεπε να έχει ξεκινήσει το έργο πριν από 18 μήνες προφανώς αυτό δεν απασχολεί κανέναν.
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης δεν έθεσαν το ζήτημα στην θέση που του αρμόζει , οι βουλευτές της περιοχής κάνουν γαργάρες για την ομιλία τους επί του Προϋπολογισμού και οι κάτοικοι της περιοχής απεύχονται τα χειρότερα και προσπαθούν να διακωμωδήσουν την κατάσταση.
Μόνη εξαίρεση ο Γιάννης Λεβέντης και ο Διονύσης Κλάδης της Λαϊκής Συσπείρωσης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο που έθεσαν το ζήτημα στην ορθή του διάσταση. Επίσης είχαμε και μία παρέμβαση του πρώην Αντιπεριφερειάρχη κ. Νίκου Τσαλικίδη.
Τα υπόλοιπα θα τα δούμε στην πορεία!!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου