Τα Βαλκάνια στο στόχαστρο του ΙΚΙΛ

 

Από τις αρχές του 2015 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 225.000 πρόσφυγες και λαθρομετανάστες έχουν διασχίσει τη Μεσόγειο. Εκτιμάται ότι περίπου 2.100 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους ή αγνοούνται στη προσπάθειά τους να φτάσουν στην Ευρώπη

Τεράστιο είναι και το μέγεθος της προσφυγικής κρίσης που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, στην οποία 124.000 πρόσφυγες και μετανάστες έχουν φτάσει φέτος μέσω θαλάσσης –έως τις 31 Ιουλίου-, κυρίως στη Λέσβο, τη Χίο, την Κω, τη Σάμο και τη Λέρο. Το σύνολο αυτό συνιστά συγκλονιστική αύξηση που ξεπερνά το 750% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2014. Μόνο τον Ιούλιο σημειώθηκαν 50.000 νέες αφίξεις, 20.000 περισσότερες από τον προηγούμενο μήνα (αύξηση της τάξεως του 70% περίπου).

Οι Σύροι αποτελούν το 63% των νεοαφιχθέντων από την αρχή του έτους, και μόνο τον Ιούλιο έφτασαν στο 70% του συνόλου των αφίξεων. Οι υποδομές και οι υπηρεσίες υποδοχής, καθώς και οι διαδικασίες καταγραφής παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις και δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες.

Οι ειδικοί εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την έξαρση της λαθρομετανάστευσης στη Χώρα καθώς υπάρχουν πληροφορίες αλλά και ενδείξείς ότι διακινούνται μαζί με τους πρόσφυγές και τζιχαντιστές από τη Βαλκανική και τις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, που επιστρέφουν από τη Συρία ή το Ιράκ, όπου πολέμησαν μέσα από τις τάξεις του «Ισλαμικού Κράτους» και άλλων εξτρεμιστικών ισλαμιστικών οργανώσεων. Αυθαίρετες εκτιμήσεις ανεβάζουν το ποσοστό των τζιχαντιστών που έχουν αναμειχθεί με τους λαθρομετανάστες και τους πρόσφυγες σε 6%.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στην ΠΓΔΜ όπου η αστυνομία πραγματοποίησε, πριν μερικές μέρες, αντιτρομοκρατική επιχείρηση μεγάλου μεγέθους σε αρκετές πόλεις και συνέλαβε 9 άτομα για τα οποία υπάρχουν υποψίες συμμετοχής στην τρομοκρατική οργάνωση «ισλαμικό κράτος».

Η επιχείρηση κατά των μελών του Ισλαμικού Κράτους πραγματοποιήθηκε στις πόλεις Σκόπια, Κούμανοβο και Στρούγκα.Οι αρχές των Σκοπίων υποψιάζονται ότι στο τζαμί Τουτουνζούς (Tutunzus) και σε ιδιωτικές κατοικίες, πραγματοποιούνται ακόμα και πολεμικές ασκήσεις.Οι περισσότεροι από τους συλληφθέντες επέστρεψαν πρόσφατα από την Συρία, 30 ύποπτοι αναζητούνται ακόμα και είναι γνωστά τα στοιχεία 20 ατόμων τα οποία μάχονται κατά της κυβέρνησης της Συρίας.

Προ ημερών συνελήφθη στη Βουλγαρία ένας οπαδός της τρομοκρατικής οργάνωσης ο οποίος συμμετείχε σε διεθνή παράνομη διαδικτυακή οργάνωση χάκερς η οποία συνδέεται με το ΙΚΙΛ. Ηδη, η Σόφια προχωράει με γοργούς ρυθμούς στην κατασκευή άλλων 82 χλμ. χαλύβδινου φράχτη στα σύνορα με την Τουρκία, που εκτείνονται σε μήκος 240 χλμ., που θα προστεθεί στο ήδη υπάρχον αγκαθωτό συρματόπλεγμα των 40 χλμ. Στο βουλγαρικό έδαφος, βρίσκονται ήδη σε κέντρα προσωρινής υποδοχής περί τα 7.000 άτομα, όσοι βρίσκονται δηλαδή , μόνον στο νησί της Κω…..

Στην Τουρκία συνελήφθησαν επίσης 17 μέλη του ΙΚΙΛ στην πόλη Manisa (Μαγνησία) της νοτιοδυτικής τουρκικής επαρχίας ενώ είχε προηγηθεί η σύλληψη του ηγέτη του τουρκικού παραρτήματος του ΙΚΙΛ , Halis Bajančuk, που ήταν γνωστός με το όνομα Αμπού Χαντζάλα. Οι συλληφθέντες έχουν οργανώσει δίκτυο πρόσληψης Τούρκων πολιτών για να συμμετάσχουν στις συγκρούσεις στη Συρία και το Ιράκ.Κατά τις αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις που γίνονται τις τελευταίες ημέρες, σημειώνει το δημοσίευμα, έχουν συλληφθεί πάνω από 1500 άτομα σε όλη την Τουρκία.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες το ΙΚΙΛ έχει αγοράσει κρυφά γεωργικές εκτάσεις κοντά σε απομονωμένα χωριά στη Βοσνία, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάση για τρομοκρατικές επιθέσεις στις χώρες της Δύσης. Η Βοσνία είναι μια ιδανική περιοχή για τους τζιχαντιστές που ταξιδεύουν παράνομα από τη Συρία προς την Ελλάδα ή την Τουρκία και στη συνέχεια διέρχονται από την πΓΔΜ και τη Σερβία.Στη Βοσνία υφίσταται ισχυρό δίκτυο 200 μελών του ΙΚΙΛ με αυξητικές τάσεις καθώς μπορεί να αντλήσει στελέχη από τους 5000 βετεράνους φονταμενταλιστές που έχουν εμπειρία από την Βοσνιακή Κρίση και ανήκουν στις δομές των Βαχαμπιτών και άλλων ισλαμικών αιρέσεων.

Στη Σερβία έχει εντοπισθεί ομάδα 120 φανατικών Ισλαμιστών εκ των οποίων οι 40 έχουν συμμετάσχει σε πολεμικές επιχειρήσεις στη Συρία. Από τη Σερβία έχουν διέλθει μέχρι στιγμής 100.959 λαθρομετανάστες με κατεύθυνση τα Σερβοουγγρικά σύνορα.

Στο Κοσσυφοπέδιο έχουν προσαχθεί μέχρι στιγμής 40 άτομα για συμμετοχή σε δομές του ΙΚΙΛ ενώ εκκρεμούν ακόμη 17 υποθέσεις. Οι διαθέσιμες πληροφορίες δείχνουν ότι από τις «αλβανικές γαίες» των Βαλκανίων έχουν ενταχθεί στις δομές του ΙΚΙΛ περίπου 1000 άτομα γεγονός που δημιουργεί ιδιαίτερες ανησυχίες σε όσους βλέπουν την δημιουργία στα Βαλκάνια μιας νέας ζώνης συγκρούσεων και κρίσης.

Η Νέα Ελληνική Κυβέρνηση καλείται να λάβει ουσιαστικές δράσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου και να συμμερισθεί τις ανησυχίες των τοπικών κοινωνιών για τα προβλήματα που δημιουργούν οι συσσωρευθέντες λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της Χώρας.

Παράλληλα θα πρέπει να αντιμετωπισθούν άμεσα οι προσφυγικές ροές σε συνεργασία με διεθνείς και ευρωπαϊκές δομές μέσα από σειρά μέτρων   που θα στον  εντοπισμό των εγκληματικών δικτύων των διακινητών και των δουλεμπόρων και την   αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων της παράνομης μετανάστευσης. Σημαντικό βήμα αποτελεί και ο εντοπισμός κατά τη διαδικασία της ταυτοποίησης πιθανών μελών του ΙΚΙΛ που έχουν παρεισφρύσει στις ομάδες προσφύγων και λαθρομεταναστών.

Τέλος, θα πρέπει να επιτραπεί στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας να ενεργήσουν προς την κατεύθυνση του δημοσίου συμφέροντος και να αποτρέψουν κάθε κίνδυνο που μπορεί να απειλήσει την Εθνική , Κρατική και εν γένει Δημόσια Ασφάλεια.

Η ευθύνη της Νέας Ελληνικής Κυβέρνησης είναι τεράστια ως προς την διατήρηση και την περιφρούρηση του αισθήματος ασφαλείας καθώς είναι ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα για την «ανάπτυξη» και την «ασφάλεια».

Επίσης, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στα τυχόν υπονομευτικά σχέδια και τις μονομερείς εδαφικές διεκδικήσεις που διατυπώνουν κατά καιρούς επίσημοι και ανεπίσημοι φορείς από γειτονικές χώρες και προς αυτή την κατεύθυνση καλό είναι να ενισχυθεί η «διπλωματία ισχύος» όπως αυτή απορρέει από τις συνταγματικές υποχρεώσεις των Ενόπλων Δυνάμεων και της Πολιτικής Ηγεσίας της Χώρας.

https://www.viadiplomacy.gr/ta-valkania-sto-stochastro-tou-ikil/ 

Το ΙΚΙΛ/ISIS σώζει το ΝΑΤΟ;

Πολιτική στήριξη στην εκστρατεία της Τουρκίας ενάντια στο Ισλαμικό Κράτος στη Συρία και το Ιράκ ανακοίνωσε ότι προσφέρει το NATO την Τρίτη 29/7/2015, κατά την έκτακτη συνεδρίασή του στις Βρυξέλλες. Τη διεξαγωγή συνομιλιών κατά το άρθρο 4 της Συνθήκης της Ουάσινγκτον ζήτησε από το ΝΑΤΟ η Τουρκία. Το άρθρο 4, σε αντίθεση με το άρθρο 5, δεν προβλέπει στρατιωτική στήριξη σε μέλος της Συμμαχίας.

Το NATO και σύμμαχοί του προγραμματίζουν από τον ερχόμενο Οκτώβρη τα μεγαλύτερα στρατιωτικά γυμνάσια έπειτα από μια δεκαετία, αναπτύσσοντας 36.000 στρατιωτικούς σε όλη τη Μεσόγειο με ένα υποθετικό και σύνθετο «θεωρητικό σενάριο απειλής» βάσει του οποίου τζιχαντιστές επιτίθενται από ξηράς, αέρος και θαλάσσης στη νότια πλευρά της Ατλαντικής Συμμαχίας.

Περισσότερες από 30 χώρες -περιλαμβανομένων κρατών που δεν ανήκουν στη ΝΑΤΟική συμμαχία, όπως η Σουηδία και η Αυστρία- θα συμμετάσχουν στις ασκήσεις στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία και τη Μεσόγειο από τις 3 Οκτωβρίου έως 6 Νοεμβρίου 2015.

Το ΝΑΤΟ δεν έχει πραγματοποιήσει γυμνάσια τέτοιας κλίμακας μετά το 2002, όταν 15 κράτη-μέλη της Συμμαχίας και 12 χώρες-εταίροι έκαναν ασκήσεις στη Νορβηγία και την Πολωνία.

Οι ψύχραιμοι αναλυτές διατυπώνουν με αφορμή τα ανωτέρω τις ακόλουθες ενστάσεις:

1. Ποιος είναι πραγματικά ο νέος ρόλος της Συμμαχίας και εδώ υπάρχει σαφής αναφορά στο άρθρο 5 του ΝΑΤΟ και το Νέο Δόγμα της Συμμαχίας για κοινές στρατιωτικές επιχειρήσεις. Από το 1999 (μη ξεχνάμε και την Κρίση στο Κοσσυφοπέδιο) με νέα διακήρυξη ο οργανισμός διευρύνεται, βάζει νέους στόχους, αποκτά   και πολιτικό εκτός από στρατιωτικό ρόλο. Διατηρεί βέβαια την ισχύ του άρθρου 5, και το τονίζει ιδιαίτερα στις 24/4/1999   στο Ανακοινωθέν της Διάσκεψης Κορυφής της Ουάσιγκτον,   υπό τον τίτλο ΄΄Μια Συμμαχία για τον 21ο Αιώνα ΄΄ ( άρθρο 6 του ανακοινωθέντος παρ. για την ΄΄Αποτροπή και Άμυνα΄΄).

2. Μήπως πρέπει το ΝΑΤΟ των 28 χωρών να λάβει σοβαρά υπόψη τις τυχόν απειλές που προέρχονται από ένα μέλος του εναντίον κάποιου άλλου (βλέπε Ελλάδα-Τουρκία). Πρόκειται , ίσως, για το πλέον κρίσιμο και κορυφαίας σημασίας θέμα αποτελεί η αποκατάσταση εμπιστοσύνης μεταξύ των κρατών μελών, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον στρατηγικά ολισθήματα και αυθαιρεσίες, που διασπούν την αμυντική ενότητα του χώρου της Συμμαχίας, πριμοδοτούν την άλογη και άτοπη κατά περίπτωση «πολιτική ίσων αποστάσεων», σε θέματα που καταστρατηγούν τη νομιμοποιητική απαίτηση της ίδρυσης του ΝΑΤΟ και διευρύνουν «κατά ίσες αποστάσεις» το ρήγμα εμπιστοσύνης και την αξιοπιστία της Συμμαχίας, αφού δεν εξασφαλίζεται η αμοιβαία ασφάλεια μεταξύ των κρατών μελών ως προϋπόθεση για τη συλλογική άμυνα.

3. Για ποιο λόγο βάζουμε άκριτα στο στόχαστρο τον Ισλαμισμό στο σύνολό του ξεχνώντας πως ο Ισλαμισμός είναι θρησκεία και κοινωνικοοικονομικό σύστημα και κύρια τρόπος ζωής;   Με δισεκατομμύριο και πάνω πιστούς θρησκευόμενους που αποκηρύσσουν την τρομοκρατία ως τρόπο επιβολής των απόψεών τους. Την τρομοκρατία πρέπει να καταδικάζουμε χωρίς καμία επιφύλαξη και κυρίως την κρατική , αλλά και την ομαδική, την ατομική, την θρησκευτική,την πολιτική τρομοκρατία και τη «νέα τρομοκρατία».

4. Πώς θα αντιμετωπισθεί το γεγονός ότι εντός του ΝΑΤΟ υπάρχει ένα μικρό ή μεγάλο έλλειμμα εμπιστοσύνης, επειδή η Συμμαχία δεν εξασφαλίζει με επάρκεια τα κράτη μέλη της; Αυτά με την σειρά τους αισθάνονται την ανασφάλεια στο εσωτερικό τους, η οποία εμποδίζει τις ηγεσίες να υποστηρίξουν τον διεθνή ρόλο του ΝΑΤΟ. Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι οι Ευρωπαίοι δεν κόπτονται να τιμήσουν το άρθρο 5 της Ατλαντικής Συνθήκης το οποίο «δεσμεύει» τα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ να υποστηρίξουν στρατιωτικά έναν σύμμαχο αν αυτός δεχθεί επίθεση. Γενική όμως είναι η πεποίθηση των Ευρωπαίων, όπως και των Καναδών, ότι «η Αμερική θα επέμβει στρατιωτικά αν η Ρωσία επιτεθεί στην Ουκρανία ή στις χώρες της Βαλτικής».

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης του αμερικανικού Pew Research Center, του πιο αξιόλογου ίσως δημοσκοπικού κέντρου των ΗΠΑ, τα οποία ανακοινώθηκαν στις 10 Ιουνίου και ενόχλησαν την ηγεσία του ΝΑΤΟ, της Αμερικής και πολλές κυβερνήσεις της Ευρώπης. Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί και Νορβηγοί σε ποσοστό άνω του 53% είναι αντίθετοι στην «προσφυγή στα όπλα για λύση της κρίσης» της Ουκρανίας. Ακόμη και οι Βρετανοί, σε ποσοστό 42%, δεν θα ήθελαν μια «στρατιωτική σύγκρουση Ρωσίας – ΝΑΤΟ». Αλλά και στις ΗΠΑ το ποσοστό εκείνων που θα ήθελαν στρατιωτική σύγκρουση με τη Ρωσία είναι μεν υψηλό αλλά κατώτερο του αναμενομένου: Μόλις 56% και αυτό στηρίζεται σε κομματική βάση – 69% είναι Ρεπουμπλικανοί και 47% Δημοκρατικοί εκείνοι που θέλουν πόλεμο.

5. Αποτελούν οι Τζιχαντιστές πραγματικό κίνδυνο για την Ευρώπη, οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή; Γεγονός είναι ότι δημιουργούνται δύο σημαντικοί κίνδυνοι: η επιστροφή των τζιχαντιστών μαχητών με την τρομοκρατία και η μετάδοση των εξτρεμιστικών ιδεών τους σε ορισμένα μέρη των Βαλκανίων. Προς όφελος της δικής τους ασφάλειας, η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη-μέλη θα αναγκαστούν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στη νοτιοανατολική Ευρώπη, από ό,τι έκαναν μέχρι πρότινος.

6.Μήπως τελικά το ΙΚΙΛ (ή ISIS) είναι απλά ένας βίαιος στρατιωτικός σχηματισμός που δεν έχει τακτικό στρατό, αεροπλάνα, πλοία και η δράση του είναι απλά, ένα σχέδιο εκφοβισμού για να δικαιολογηθούν μελλοντικές ενέργειες και συμμαχίες που προσβλέπουν στη δημιουργία μιας νέας τάξης στην περιοχή;

Και όσον αφορά στο ζήτημα στήριξης που πρέπει να παράσχει η Ελλάδα στην Τουρκία δεν θα πρέπει αυτό να ισοδυναμεί με αμνήστευση της στήριξης που παρέσχε η γειτονική χώρα σε τζιχαντιστές και στους επίδοξους μισθοφόρους του ΙΚΙΛ καθώς και στους δουλεμπόρους που εξακολουθούν μέχρι και τώρα να μεταφέρουν χιλιάδες λαθρομετανάστες στην Ελλάδα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Όρθιοι για να μην τα σκιάζει η φοβέρα όλα στην Θράκη… (ηχητικά)

Ο COVID-19 ως απειλή για την Εθνική Ασφάλεια

Αναζητώντας το επικοινωνιακό και στρατηγικό βάθος της “τουρκικής κορονοδιπλωματίας”