TRT Haber: Φιλοπροξενική Προπαγάνδα με Ψευδείς Ειδήσεις για τη Μειονοτική Εκπαίδευση στην Θράκη

 


Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η παραγωγή και διάδοση ψευδών ειδήσεων και προπαγανδιστικών ισχυρισμών αναφορικά με τη μειονοτική εκπαίδευση στην Ελληνική Θράκη, οι οποίοι προωθούνται από συγκεκριμένους κύκλους.

Η κλιμάκωση αυτής της προπαγανδιστικής εκστρατείας αναδείχθηκε έντονα τον Οκτώβριο του 2025, μετά τη μετάδοση ρεπορτάζ από το τουρκικό κρατικό δίκτυο TRT Haber, το οποίο πρόβαλε καταγγελίες προσώπων που αυτοαναγορεύονται ως εκπρόσωποι της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης για «συστηματική εκπαιδευτική καταπίεση» από την Ελλάδα.

Οι ισχυρισμοί αυτοί αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό από ελληνικές πηγές, οι οποίες κάνουν λόγο για οργανωμένη φιλοπροξενική προπαγάνδα με στόχο τη διεθνή δυσφήμιση της χώρας.


 Τα Προπαγανδιστικά Επιχειρήματα και οι Φορείς τους

Το ρεπορτάζ του TRT Haber πρόβαλε μία σειρά απόψεων, οι οποίες κατασκευάζουν ένα αφήγημα περί «καταπίεσης», αγνοώντας το θεσμικό πλαίσιο:

  1. Φορείς Προώθησης:
    • Μουσταφά Τράμπα: Ο κατ' επάγγελμα θεολόγος, που αυτοπροσδιορίζεται ως ψευδομουφτής Ξάνθης.
    • Οζάν Αχμέτογλου: Μέλος της φιλοπροξενικής, τουρκοδίαιτης μειοψηφούσης πτέρυγας (με δράση στην παρανόμως λειτουργούσα ΤΕΞ).
    • Χουσεΐν Ζεϊμπέκ: Ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς, ο οποίος μεταφέρει το τουρκοδίαιτο αφήγημα στην Ελληνική Βουλή μαζί με τον Οζγκιούρ Φερχάτ του Ν. Ροδόπης.
  2. Προπαγανδιστικοί Ισχυρισμοί:
    • Καταγγελία ότι η Ελλάδα «αγνοεί τη Λωζάννη», επιδιώκοντας να «ισοπεδώσει το καθεστώς της μειονοτικής εκπαίδευσης».
    • Δημιουργία σκηνικού με το «κλείσιμο» σχολείων (π.χ. στον Παλαιό Ζυγό) και τον «αποκλεισμό» της Επιτροπής Σχολικής Εφορίας (Encümen heyeti).
    • Αίτημα για αμοιβαιότητα με την Ελληνική Μειονότητα στην Τουρκία, επιχειρώντας εξίσωση των δύο καταστάσεων.

 


Η Ελληνική Θέση: Θεσμική Κανονικότητα και Αντίκρουση

Οι ελληνικές πηγές αντικρούουν τις κατηγορίες, τονίζοντας ότι η Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης απολαμβάνει πλήρη ισονομία και ισοπολιτεία, σε αντίθεση με την συρρίκνωση της Ελληνικής Μειονότητας στην Τουρκία.

1. Θεσμική Διευκρίνιση

  • Ορισμός Μειονότητας: Υπενθυμίζεται ότι η Συνθήκη της Λωζάννης (1923) αναγνωρίζει μόνο τη Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης (θρησκευτικός χαρακτήρας), η οποία περιλαμβάνει Πομάκους, τουρκογενείς και Ρομά.
  • Εκπαιδευτικό Πλαίσιο: Ο διαχωρισμός ρόλων διδασκαλίας (χριστιανοί στο ελληνόγλωσσο/ειδική αγωγή, μουσουλμάνοι στο τουρκόγλωσσο) αποτελεί θεσμική διάκριση ρόλων που προβλέπεται ρητά από τη Λωζάννη.

2. Αντίκρουση Ψευδών Ειδήσεων

  • Σκηνικό Διαμαρτυρίας: Η διαμαρτυρία στον Παλαιό Ζυγό κρίθηκε ως οργανωμένο σκηνικό με εκ προθέσεως εκπρόθεσμες αιτήσεις για την επαναλειτουργία του σχολείου, με στόχο τη νομιμοποίηση του προπαγανδιστικού αφηγήματος περί διάκρισης.
  • Εφαρμογή Νόμου: Η ρύθμιση για το κλείσιμο σχολείων με λιγότερους από 9 μαθητές εφαρμόζεται πανελλαδικά και δεν αποτελεί διάκριση.

3. Η Αντίστροφη Πορεία

Τονίζεται η ευημερία της Μουσουλμανικής Μειονότητας στην Ελληνική Θράκη (με 260 τεμένη και πλήρη χρηματοδότηση 83 δημοτικών σχολείων), σε πλήρη αντιδιαστολή με την τραγική κατάσταση της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Κωνσταντινούπολη, η οποία συρρικνώθηκε από 125.000 σε περίπου 2.000-4.000 άτομα λόγω των διωγμών του 1955 και 1964.


Συμπέρασμα: Εργαλειοποίηση κατά της Θεσμικής Τάξης

Το RodopiPress καταλήγει ότι η εν λόγω εκστρατεία δεν αφορά την πραγματική εκπαιδευτική στήριξη, αλλά την πολιτική εργαλειοποίηση του μειονοτικού ζητήματος από αυτοαναγορευόμενους φορείς.

Η Ελληνική Πολιτεία καλείται να διατηρήσει τη θεσμική της τάξη και να προστατεύσει την Ελληνική Θράκη από τις προσπάθειες δημιουργίας κλίματος δυσπιστίας και διαβολής.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

1. Τυπολογία φιλοπροξενικής προπαγάνδας

ΚατηγορίαΕπιχείρημα/ΙσχυρισμόςΣτόχος
Παραβίαση ΛωζάννηςΗ Ελλάδα «αγνοεί τη Λωζάννη» και επιχειρεί να «ισοπεδώσει το καθεστώς της μειονοτικής εκπαίδευσης».Να διεθνοποιηθεί το ζήτημα με νομικούς όρους.
Κλείσιμο ΣχολείωνΤα μειονοτικά σχολεία κλείνουν (π.χ. Παλαιός Ζυγός) παρά τον επαρκή αριθμό μαθητών, με στόχο τη γλώσσα και τον πολιτισμό.Να δημιουργηθεί αίσθημα «εκπαιδευτικής καταπίεσης».
Διοικητικοί ΠεριορισμοίΟ αποκλεισμός της Επιτροπής Σχολικής Εφορίας (Encümen heyeti) και οι περιορισμοί στην είσοδο στερούν τον έλεγχο από τη Μειονότητα.Να αμφισβητηθεί η αυτονομία της διοίκησης των σχολείων.
Αίτημα ΑμοιβαιότηταςΖητήθηκε η εφαρμογή της αμοιβαιότητας σε σχέση με τη Ρωμαίικη Μειονότητα στην Τουρκία.Να εξισωθεί η κατάσταση της ευημερούσας Μουσουλμανικής Μειονότητας με την συρρικνωμένη Ελληνική.

2. Ρεπορτάζ TRT


 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σύμβουλος του Δημάρχου Ξάνθης μέλος φιλοπροξενικού συλλόγου

Βαριά ποινή για τον βουλευτή Μπαράν από το μονομελές δικαστήριο κακουργημάτων της Κομοτηνής

Σε λίγο και με φόντο την τουρκική σημαία το σήμα του Δήμου Μαρωνείας-Σαπών....