Ο Μ.Τράμπα, το Πολιτικό Ισλάμ και η Ατζέντα της Άγκυρας στην Θράκη

Τουρκισμός και Πολιτικό Ισλάμ στη Θράκη: Η Ανάλυση της Ρητορικής του Μουσταφά Τράμπα

Οι δηλώσεις του παραθρησκευτικού μικροπροξενικού μικροπαράγοντα Μουσταφά Τράμπα, που αυτοπροσδιορίζεται ετεροκαθοριζόμενος σαν «εκλεγμένος Ψευδο- Μουφτής Ξάνθης» και Πρόεδρος της άτυπης και παρανόμως λειτουργούσης "ΑΣΕΤΜΔΘ-  Συμβουλευτικής Επιτροπής της Τουρκικής  Μειονότητας Δυτικής Θράκης", είναι εξαιρετικά βαρύνουσες και ιδεολογικά φορτισμένες, εντασσόμενες στη διαχρονική διπλωματική αντιπαράθεση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Αυτές οι θέσεις δεν αποτελούν απλώς έκφραση δικαιωμάτων, αλλά συνιστούν συντονισμένη κλιμάκωση της πάγιας τουρκικής ατζέντας, συνδυάζοντας το Πολιτικό Ισλάμ με τον τουρκικό εθνικισμό (τουρκισμό), με διπλή στόχευση: συσπείρωση της μειονότητας (εσωτερική κατανάλωση) και πίεση στην Ελλάδα/διεθνή κοινότητα (εξωτερική κατανάλωση).

 

Ισχυροποίηση του Τουρκισμού και Άρνηση της Λωζάνης

Η κεντρική θέση του Τράμπα είναι η ανοιχτή αμφισβήτηση του νομικού καθεστώτος της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Λωζάνης. Ο «βασικός αγώνας» είναι η αναγνώριση της «Τουρκικής» ταυτότητας, την οποία ορίζει ως «υπαρξιακό ζήτημα». Επιπλέον, η δήλωση ότι η Τουρκία «είναι το όνομα ενός δεσμού καρδιάς» και «πνευματικής πηγής δύναμης» νομιμοποιεί και ενισχύει τον παρεμβατικό ρόλο της Άγκυρας ως «προστάτιδας δύναμης» (kinstate), υποβαθμίζοντας την Ελληνική ιθαγένεια.

Η Μετατροπή της Θρησκείας σε Πολιτικό Όπλο

Ο Τράμπα πολιτικοποιεί τη θρησκευτική εξουσία, λειτουργώντας ως φορέας του Πολιτικού Ισλάμ. Ορίζει τον θεσμό της Μουφτείας όχι απλώς ως θρησκευτικό γραφείο, αλλά ως «αντίσταση» και θεσμό που «αντιπροσωπεύει την ιστορική μνήμη». Η σφοδρή αντίθεσή του στον Ελληνικό Νόμο 3536/2007 (για τους ιμάμηδες) αποκαλύπτει την επιθυμία διατήρησης του πλήρους ιδεολογικού ελέγχου επί του θρησκευτικού προσωπικού και της θρησκευτικής εκπαίδευσης, στοχεύοντας στην παγίωση ενός παράλληλου θρησκευτικού συστήματος.

Διεκδίκηση, Θυματοποίηση και Όξυνση

Οι δηλώσεις αυτές, αν και δεν συνιστούν πρωτοφανή όξυνση, αποτελούν συνέχιση και κλιμάκωση της πάγιας τουρκικής ατζέντας, μέσω της ρητορικής θυματοποίησης. Η χρήση όρων όπως «ασιμίλωση», «καταστολή» και «άμεση άρνηση της ταυτότητας» είναι η πάγια επιθετική ρητορική που χρησιμοποιείται για τη δυσφήμιση της Ελλάδας σε διεθνή φόρα. Το μήνυμα «Εμείς Στεκόμαστε Εδώ Όρθιοι για Όλους τους Τούρκους» αποτελεί σαφή έκκληση για διαρκή διπλωματική και πολιτική υποστήριξη από την Άγκυρα. Η όξυνση παραμένει λεκτική και διπλωματική, εστιάζοντας στη νομιμοποίηση του παράλληλου θρησκευτικού συστήματος («εκλεγμένοι» Μουφτήδες) και στην ταυτότητα, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη διεκδικητική στάση της Τουρκίας μέσω των εθνικιστικών κύκλων της Μειονότητας.

Παρατίθενταi τα βασικά σημεία της συνέντευξης που παραχώρησε στην εφημερίδα Millet. 

Η τουρκόφωνη μειονοτική ενημερωτική ιστοσελίδα «Millet» εκφράζει συνήθως τις θέσεις και τις διεκδικήσεις των κύκλων της φιλοπροξενικής μειοψηφιούσης πτέρυγας της μειονότητας.

Βασικά Σημεία της Συνέντευξης του Μουσταφά Τράμπα

Τα κύρια σημεία περιστρέφονται γύρω από την ταυτότητα, τον αγώνα για τα δικαιώματα και τον ρόλο του θρησκευτικού θεσμού στην Ελληνική Θράκη.

 

1. Ταυτότητα και Νομικό Καθεστώς

 

  • Απαίτηση Αναγνώρισης «Τουρκικής» Ταυτότητας: Ο βασικός αγώνας της Μειονότητας είναι η επίσημη αναγνώριση της «Τουρκικής» εθνοτικής ταυτότητας, η οποία, όπως τονίζει, δεν αναγνωρίζεται από την Ελλάδα, παρά μόνο η Μουσουλμανική (βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης).
  • Τουρκία: «Δεσμός Καρδιάς» και Δύναμη: Περιγράφει την Τουρκία ως «όνομα ενός δεσμού καρδιάς» και «πνευματική πηγή δύναμης», τονίζοντας τους ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς, παρόλο που η Μειονότητα είναι πολίτες της Ελλάδας.
  • Υπαρξιακό Ζήτημα: Η διατήρηση της Τουρκικής και Μουσουλμανικής ταυτότητας, γλώσσας και θρησκείας χαρακτηρίζεται ως «υπαρξιακό ζήτημα».

 

2. Θρησκευτικός και Εκπαιδευτικός Αγώνας

 

  • Πολιτικοποίηση της Μουφτείας: Ο θεσμός της Μουφτείας δεν είναι μόνο θρησκευτικός, αλλά και «αντίσταση» και εκπροσώπηση της ιστορικής μνήμης της κοινότητας, με σκοπό την προστασία της θρησκευτικής βούλησης του λαού.
  • Αντίθεση στον Κρατικό Έλεγχο (Νόμος 3536/2007): Εκφράζει σφοδρή αντίθεση στον Ελληνικό νόμο που επιδιώκει να διορίζει τους θρησκευτικούς λειτουργούς (ιμάμηδες) ως δημόσιους υπαλλήλους, θεωρώντας το ως προσπάθεια κρατικού ελέγχου του θρησκευτικού βίου και της θρησκευτικής εκπαίδευσης.
  • Περιορισμοί στην Εκπαίδευση: Καταγγέλλει τον περιορισμό της μειονοτικής εκπαίδευσης και την έλλειψη αυτονομίας των μειονοτικών σχολείων.

 

3. Ρητορική Θυματοποίησης και Έκκληση

 

  • Πολιτικές Αφομοίωσης: Καταγγέλλει την Ελλάδα για την εφαρμογή «πολιτικών αφομοίωσης», δίνοντας ως παραδείγματα το κλείσιμο συλλόγων με την ονομασία «Τουρκικός» και τους "αυθαίρετους "διορισμούς Μουφτήδων/Ιμάμηδων.
  • Έκκληση στην Τουρκία: Απευθύνει μήνυμα στην τουρκική κοινή γνώμη να «μην ξεχνά» τους αδελφούς τους στη [Δυτική] Θράκη και να είναι η «φωνή και η προσευχή» αυτού του αγώνα.
  • Ειρηνικός, αλλά Αποφασιστικός Αγώνας: Ο αγώνας περιγράφεται ως ειρηνικός και αποφασιστικός, ενάντια στην πολιτική άρνησης της Ελλάδας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σύμβουλος του Δημάρχου Ξάνθης μέλος φιλοπροξενικού συλλόγου

Μπουρχάν Μπαράν - Χουσεΐν Ζεϋμπέκ: Ψηφίστηκε η άρση της ασυλίας τους από τη Βουλή

Η LC Waikiki διώχνει τα Zara-Bershka από την Κομοτηνή;