SEÇEK 2025 – Η σκηνοθεσία της “τουρκικής ενότητας” και οι Έλληνες που χειροκροτούν
Πώς ο τουρκικός επεκτατισμός επενδύει σε φεστιβάλ, παλαιστές και “ενιαία ταυτότητα” στη Θράκη – με τη συναίνεση του δημάρχου Σουφλίου.
Η Θράκη δεν άλλαξε ξαφνικά. Απλώς η Τουρκία έγινε πιο φανερή και η Ελλάδα πιο σιωπηλή. Το SEÇEK 2025 δεν ήταν απλώς μια πολιτιστική εκδήλωση· ήταν μια επιμελώς σκηνοθετημένη παράσταση που στόχευε ευθέως στη γεωπολιτική – και κυρίως ταυτοτική – αναδιάταξη του μουσουλμανικού πληθυσμού της Ροδόπης. Οι παλαιστές που ίδρωσαν στο Μεγάλο Δέρειο δεν ήταν παρά το φολκλόρ σκηνικό πίσω από το οποίο στήθηκε η πιο ευθεία δήλωση αφομοιωτικής πολιτικής: “Azınlık birdir, tektir – Η μειονότητα είναι μία και είναι τουρκική.”
Η “γιορτή” έγινε εργαλείο: Από την πάλη στο πολιτικό μήνυμα
Η φετινή διοργάνωση του SEÇEK είχε όλα τα στοιχεία μιας συντεταγμένης επιχείρησης τουρκικού πολιτιστικού επεκτατισμού. Από τη σημειολογία του εδάφους και τη χρηματοδότηση, μέχρι τις επίσημες παρουσίες του Προξενείου Κομοτηνής και τις ρητορικές “βόμβες” που ακολούθησαν. Το έθιμο εργαλειοποιείται και επανανοηματοδοτείται: δεν είναι πια πολιτισμός – είναι ταυτότητα. Και αυτή η ταυτότητα λέγεται “τουρκική” για όλους: Πομάκους, Ρομά, ακόμα και για όσους το αρνούνται.
Ο Φερχάτ Οζγκιούρ: Από πολιτιστικός παράγοντας σε φορέας επιβολής
Ο Φερχάτ Οζγκιούρ, βασικό στέλεχος και βουλευτής πρώην ΣΥΡΙΖΑ και νυν Νέας Αριστεράς, ομιλητής στην εκδήλωση και “προβεβλημένος” στις δομές του τουρκικού κράτους, δεν έκρυψε τα λόγια του. Με την περίφημη φράση “Azınlık birdir, tektir”, επιχείρησε να κλείσει κάθε εσωτερική διαφοροποίηση εντός της μειονότητας. Μιλούσε ως πολιτικός τοποτηρητής του Προξενείου – όχι ως πρόσωπο του τοπικού πολιτισμού.
Και αυτή η δήλωση, που σε κάθε άλλο ευρωπαϊκό κράτος θα προκαλούσε θεσμικό σεισμό, στην Ελλάδα χειροκροτήθηκε.
Ο δήμαρχος Σουφλίου, Παν. Καλακίκος, στην πρώτη γραμμή της νομιμοποίησης
Ο Δήμαρχος Σουφλίου, Παν. Καλακίκος, δεν βρέθηκε απλώς “τυχαία” στο SEÇEK. Ήταν επίσημος καλεσμένος, χαιρέτησε τους παρευρισκόμενους, φωτογραφήθηκε με τους εκπροσώπους του τουρκικού Προξενείου και ουδέν σχολίασε όταν ακούστηκε ότι “η μειονότητα είναι τουρκική”.
Λίγες ημέρες αργότερα, εμφανίστηκε και σε άλλη μειονοτική εκδήλωση – αυτή τη φορά στον Κέχρο, χώρο συνάθροισης για τουρκο-ισλαμικές οργανώσεις (Semerkand, Beşir, Diyanet) που δραστηριοποιούνται συστηματικά στην Πομακοχώρια. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το RodopiPress στο ρεπορτάζ του: “Με το ένα πόδι στη Ρούσσα και το άλλο στον Κέχρο”, ο δήμαρχος μοιάζει να λειτουργεί όχι ως θεσμικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Δημοκρατίας, αλλά ως γέφυρα επικοινωνίας με το τουρκικό δίκτυο ελέγχου της μειονότητας.
Ο δημόσιος ρόλος του Καλακίκου δεν είναι απλώς εθιμοτυπικός. Η παρουσία του στις συγκεκριμένες εκδηλώσεις, χωρίς κανέναν αντίλογο, συνιστά πολιτική νομιμοποίηση μιας επικίνδυνης ρητορικής που αμφισβητεί ακόμα και την εσωτερική ταυτότητα της ίδιας της μουσουλμανικής μειονότητας. Όχι μόνον την ελληνική κυριαρχία.
Η στρατηγική Άγκυρας: Ομογενοποίηση – Υποστήριξη – Διεκδίκηση
Το τουρκικό αφήγημα είναι σαφές και μεθοδικό:
-
Κατάργηση της εσωτερικής πολυμορφίας της μειονότητας
-
Κατασκευή ενιαίας “τουρκικής” ταυτότητας μέσω πολιτιστικών, θρησκευτικών και νεανικών δράσεων
-
Προβολή της “καταπίεσης” αυτής της μειονότητας διεθνώς
-
Αξιώσεις για ειδικό καθεστώς – με τελικό στόχο την αυτονόμηση επιρροής
Και όσο αυτό το σχέδιο προχωρά, η ελληνική πλευρά είτε αγνοεί είτε –χειρότερα– το ευλογεί, όπως στην περίπτωση του Δήμου Σουφλίου.
Επίλογος: Οι παλαιστές ίδρωσαν – και η πολιτική ξεγυμνώθηκε
Το SEÇEK 2025 δεν ήταν απλώς έθιμο. Ήταν δήλωση. Ήταν επιβολή ταυτότητας. Ήταν αποδοχή ενός νέου γεωπολιτικού ρόλου για τη Θράκη, που κάποιοι εντός της –δυστυχώς και αιρετοί της αυτοδιοίκησης– επιλέγουν να μην αντιλαμβάνονται. Ή, χειρότερα, να υπηρετούν σιωπηλά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου