Το Παρακράτος καλλιεργεί τον "Πολιτιστικό Εθνικισμό" στην Θράκη

 Το Παρακράτος καλλιεργεί τον "Πολιτιστικό Εθνικισμό" στην Θράκη


 

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ο Παραθρησκευτικός Παρακρατικός Ψευδομουφτής Ξάνθης κ. Μουσταφά Τράμπα και η κ. Şükriye Mehmet, πρόεδρος του γυναικείου τμήματος του τουρκοπροξενοκίνητου ΣΕΜ , διετύπωσαν αξιολογικές θέσεις με ανθελληνικό περιεχόμενο στο τουρκικό κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Anadolu σχετικά με τη σημασία της διατήρησης των οθωμανικών μνημείων στην Ελλάδα.

Ο Παραθρησκευτικός Παρακρατικός Ψευδομουφτής Ξάνθης κ. Μουσταφά Τράμπα συνεχίζοντας την διχαστική πρακτική του εξέφρασε την άποψη ότι " τα οθωμανικά μνημεία ήταν επίσης σύμβολα που ενίσχυαν την κοινωνική και πνευματική δομή των πόλεων με την αστικοποιητική φιλοσοφία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αλλά δεν αυτές οι κατασκευές δεν χρησιμοποιήθηκαν για τον προορισμό τους στη μετα-οθωμανική περίοδο και η ελληνική κυβέρνηση τις κατεδάφισε με την πάροδο του χρόνου ή τις χρησιμοποίησε για διαφορετικούς σκοπούς.....και αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ως μια προσπάθεια να διαγραφούν τα οθωμανικά ίχνη και η ελληνική διοίκηση στοχεύει να κάνει τον κόσμο να ξεχάσει την οθωμανική περίοδο και τα τουρκικά ίχνη ενώ η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν κατέστρεψε τα τεχνουργήματα από προηγούμενες περιόδους στα εδάφη που κατέκτησε. Τα Οθωμανικά μνημεία, ειδικά στη Δυτική Θράκη, είχαν παρόμοια μοίρα"

Με την σειρά της η κ. Şükriye Mehmet, συγγραφέας σχετικού βιβλίου για τα “τουρκικά μνημεία του Δήμου Κομοτηνής” τόνισε ότι αποσκοπεί στο να γνωρίσουν την οθωμανική κληρονομιά οι νέοι και οι τουρίστες της Κομοτηνής και της Ξάνθης που θέλουν να γνωρίσουν την περιοχή με αυτό το βιβλίο, δίνοντας σχετικές πληροφορίες για τον Πύργο του Ρολογιού της Κομοτηνής.Η Şükriye Mehmet τόνισε ότι "Αυτά τα έργα δεν είναι μόνο πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και παγκόσμια κληρονομιά και πρέπει να προστατεύονται".

Λ. Μενδώνη: Από το 2000 έχουν επενδυθεί περισσότερα από 50 εκ. ευρώ για την ανάδειξη 170 μνημείων της οθωμανικής περιόδου

Οι παραπάνω ισχυρισμοί - που πρέπει να απαντηθούν αρμοδίως- είναι ανυπόστατοι καθώς σύμφωνα με το ΥΠ.ΠΟ.τα έργα που αφορούν την προστασία, συντήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη σημαντικών μνημείων που χρονολογούνται στην οθωμανική περίοδο,έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που χρηματοδοτούνται, είτε από εθνικούς πόρους ή σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Συνολικά από το 2000 έχουν επενδυθεί περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ για την αποκατάσταση και ανάδειξη περίπου 170 μνημείων της οθωμανικής περιόδου, όπως τζαμιά, τεμένη, τεκέδες, τουρμπέδες, μαυσωλεία, χωρίς καμία διάκριση και βρίσκονται σε εξέλιξη δεκατέσσερα έργα επί οθωμανικών μνημείων, ενταγμένα στο τρέχον ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού περίπου 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν το Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο, το Αράπ Τζαμί στη Δράμα, το Ιμαρέτ στην Κομοτηνή, το Φρούριο του Καλέ στην Ιεράπετρα της Κρήτης, το Μπεζεστένι στη Λάρισα, το Βεζύρ Τζαμί στη Ναύπακτο, τα οθωμανικά κάστρα της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας, της Ναυπάκτου, στο Πάνω Κάστρο της Μυτιλήνης, καθώς και την ανάπλαση της οθωμανικής οικίας στο Κάτω Κάστρο, τον Μιναρέ στη Μητρόπολη της Βέροιας, τον Τεκέ του Χασάν Μπαμπά στα Τέμπη, την αποκατάσταση του οθωμανικού λουτρού στο Κάστρο των Ιωαννίνων.Επιπλέον, στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν ήδη ενταχθεί πέντε έργα προϋπολογισμού 5.250.000 ευρώ για το δίκτυο των κάστρων από το Βυζάντιο στην Οθωμανοκρατία, όπου περιλαμβάνονται το κάστρο της Κιάφας, των Ιωαννίνων, της Πάργας, την αποκατάσταση του Μπέη Χαμάμ, τα Λουτρά Παράδεισος, στη Θεσσαλονίκη, την αποκατάσταση του Κουρσούμ Τζαμί στην Καστοριά, του Τεμένους Ορτά στη Βέροια, του Βελιδέ Τζαμί στην πόλη της Μυτιλήνης. Παράλληλα ωριμάζουν και μια σειρά άλλων μελετών, όπως για το Κάστρο του Ασλάν και του Ιτς Καλέ στον Κάστρο των Ιωαννίνων.

Στο πνεύμα του Ζιγιά Γκιοκάλπ το Παρακράτος της Θράκης

Οι δηλώσεις των Παρακρατικών κι Εγκαθέτων αναφορικά (και) με τα πολιτιστικά μνημεία προορίζονται για “ενδομειονοτική κατανάλωση” κι εντάσσονται στην γνωστή συνταγή της “τουρκο-ισλαμικής σύνθεσης” που αποτελεί συστατικό στοιχείο του τουρκικού εθνικισμού. Ο αποκαλούμενος και πολιτιστικός εκτουρκισμός που ταυτίζεται με την εξαφάνιση ή υποβάθμιση -στην καλύτερη εκδοχή- όλων εκείνων των στοιχείων που θύμιζαν ότι μεγάλο μέρος των εδαφών της τουρκικής δημοκρατίας αποτελούσε γενέθλιο έδαφος άλλων εθνών ενώ είδαμε και το εξής παράδοξο, να καλλιεργείται η πίστη ότι τα ελληνικά μνημεία της Μικράς Ασίας ανήκουν και συγκροτούν τον “αρχαίο τουρκικό πολιτισμό. “. Προφανώς, πρόκειται για την λογική του πατέρα του τουρκικού εθνικισμού, του Ζιγιά Γκιοκάλπ, οι ιδέες του οποίου υιοθετήθησαν από το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP) και ενεσωματώθησαν στο Σύνταγμα.

Την ίδια ώρα ωστόσο επικρατεί σιωπή και συγκάλυψη για τις συνεχιζόμενες καταστροφές Ορθόδοξων Χριστιανικών Μνημείων που έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία της παγκόσμια πολιτιστικής κληρονομίας από την Τουρκία.Το πρόσφατο παράδειγμα της Αγιάς Σοφιάς στην Κωνσταντινούπολη όπου από μουσείο μετατράπηκε σε τζαμί είναι ενδεικτικό.

Αντί Επιλόγου
https://www.aa.com.tr/tr/kultur/bati-trakya-turkleri-yunanistanda-osmanli-izlerini-yasatmaya-calisiyor/3354931

https://www.youtube.com/watch?v=8dxZ9fUpgvs&t=210s

https://www.komotinipress.gr/afta-pou-den-ipe-i-athina-ston-tifipex-ke-agnoi-i-simerini-igesia-tis-pamth-video/

https://www.komotinipress.gr/didimotixo-blouz/

https://www.komotinipress.gr/mousoulmanika-mnimia-tis-thrakis-ena-disevreto-vivlio/








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ!!!Γιατί η ΕΛ.ΑΣ. δεν προστάτεψε τον Σοφολογιώτατο Μουφτή Κομοτηνής από το τουρκικό παρακράτος;

Ασέβεια Πρωτοκόλλου και πάλι απο τον Δήμαρχο Ιάσμου