Από τύχη δεν “ενσωματώθηκε” η “εθνική μειονότητα” σε κυβερνητικό νομοσχέδιο…

 


 

Εκ παραδρομής ή εκ του πονηρού η αναφορά σε “εθνικές μειονότητες” στο νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ;

17 Φεβρουαρίου 202114:42

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Ελληνικής Λύσης και του Κυρ. Βελλόπουλου, αναγνώριση “εθνικής μειονότητας” στην Ελλάδα προέβλεπε το πολυσέλιδο νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ που κατατέθηκε στη Βουλή από τον υφυπουργό Εσωτερικών Θόδωρο Λιβάνιο!

Ενστάσεις είχαν εγείρει και οι Support ART Workers, μαζί με άλλα σωματεία και συλλόγους του χώρου του πολιτισμού για άλλο λόγο, επισημαίνοντας ότι, αυτή η σύνδεση του άρθρου με τον τρομονόμο δίνει τη δυνατότητα για αυθαίρετες διώξεις και καταδίκες καλλιτεχνών, από εκείνους που θα «κρίνουν» τι σημαίνει υποκίνηση σε τρομοκρατία… 

 

Το επίμαχο άρθρο 8 παράγραφος 1 αναφέρει τα ακόλουθα.

Σε σχετικό δελτίο τύπου  η Ελληνική Λύση επεσήμαινε τα ακόλουθα:

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΕΙ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ “ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ” ΕΝΤΟΣ ΑΣΧΕΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ!

Στο νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ και συγκεκριμένα στο άρθρο 8 παρ. 1, γίνεται αναφορά σε «εθνικές μειονότητες»!

Η αναφορά αυτή συνιστά εθνικό έγκλημα διότι το ελληνικό κράτος δεν αναγνωρίζει καμιά «εθνική μειονότητα», παρά μόνο την θρησκευτική μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης!

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν είναι απλά ανίκανη. Είναι εθνικά επικίνδυνη και πρέπει να φύγει!

Μετά την ανακοίνωση Βελόπουλου, το θέμα έγινε αντιληπτό και από άλλα κόμματα όπως ο ΣυΡιζΑ και το ΚΙΝΑΛ που άσκησαν έντονη κριτική στην κυβέρνηση.

Την Τρίτη 16/2/2021 κατά τη συζήτηση στη Βουλή,ως αβάσιμες απέρριψε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θοδωρής Λιβάνιος τις επικρίσεις περί λογοκρισίας, που δέχεται άρθρο του νομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή και αναφέρει ότι οι υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων δεν πρέπει να περιέχουν περιεχόμενο υποκίνησης σε βία, δημόσια πρόκληση σε τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος κ.λπ.

«Πρόκειται για ένα άρθρο που είχε τεθεί στη διαβούλευση, αφορά το άρθρο 6 της Οδηγίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του 2018. Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ποιος μετείχε το 2018; Ποιος ήταν κυβέρνηση το 2018; Ποιος εκπροσώπησε την Ελλάδα τότε;», είπε, απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Θοδωρής Λιβάνιος και επισήμανε ότι το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει πως οι υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων δεν πρέπει να περιέχουν περιεχόμενο υποκίνησης σε βία, δημόσια πρόκληση σε τέλεση τροκοκρατικού εγκλήματος κλπ. «Πουθενά το άρθρο 8 δεν μιλάει για καλλιτέχνες. Πουθενά. Πουθενά το άρθρο δεν μιλάει για φυλάκιση. Τι λέει για ποινή; Αν δεν υπάρχει ποινή, δεν υπάρχει έγκλημα. Τι κυρώσεις επιβάλλει; Διοικητικό πρόστιμο. Άρα ξαφνικά ένα θέμα που αφορά τους παρόχους περιεχομένου εντάχθηκε στη σφαίρα των καλλιτεχνών; Παρόλο που το Σύνταγμα μιλάει για προστασία της τέχνης, μιλάει για την ελεύθερη έκφραση της καλλιτεχνικής δημιουργίας, ξαφνικά έγινε ένα θέμα “λογοκρισίας”. Ξέρετε, καλό το αφήγημα. Τώρα τελευταία λέτε το αφήγημα του ΕΡΕ. Πρέπει να σας πει κάποιος ότι είμαστε στο 2021, ότι έχουν ξεπεραστεί αυτά τα πράγματα. Το έχω ξαναπεί, γι’ αυτές τις εποχές όλοι πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική», είπε ο Θοδωρής Λιβάνιος που προσέθεσε ότι το ΚΚΕ έχει μια αντιευρωπαϊκή πολιτική, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κυβέρνηση το 2018 και μιλάει σήμερα για λογοκρισία. Πάντως ο κ. Λιβάνιος αν και επανέλαβε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για τους καλλιτέχνες, είπε ότι θα υπάρξει νομοτεχνική βελτίωση.

Ομοίως αβάσιμες έκρινε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και τις ενστάσεις αντισυνταγματικότητας που είχαν καταθέσει νωρίτερα το ΜέΡΑ25 και η Ελληνική Λύση.

«Το άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος αναθέτει στο ΕΣΡ αρμοδιότητα για τον έλεγχο και την επιβολή διοικητικών κυρώσεων. Δεν επέρχεται καμία παραβίαση των διατάξεων για τον έλεγχο και την επιβολή κυρώσεων», είπε ο Θοδωρής Λιβάνιος και επανέλαβε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να ενισχύσει το ΕΣΡ με όσο προσωπικό εκείνο ζητήσει και σε όσο υλικοτεχνικό εξοπλισμό απαιτήσει, για να κάνει τη δουλειά του.

Αναφερόμενος στην ένσταση αντισυνταγματικότητας της Ελληνικής Λύσης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ απευθύνθηκε στον ειδικό αγορητή Κωνσταντίνο Χήτα, ως ακολούθως: «Αγαπητέ κύριε Χήτα, δεν θα θεσπίσουμε καμία εθνική μειονότητα. Μην ανησυχείτε. Μπορείτε να είστε ήσυχος. Αυτά τα θέματα έχουν λυθεί, εδώ και 10 χρόνια περίπου. Η Ελλάδα έχει μια μειονότητα, θρησκευτική μειονότητα. Είναι Έλληνες πολίτες, δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτό και δεν πρέπει να τους συμπεριφερόμεθα διαφορετικά. Είναι Έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος. Νομοτεχνικά θα δούμε πώς θα παρέμβουμε».

Ελληνική Λύση-Νίκη και δικαίωση η αφαίρεση του ανύπαρκτου όρου «εθνική μειονότητα» από νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ.

Σήμερα, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ, η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ κατέγραψε περήφανη νίκη υπέρ της Ελλάδος, αποτρέποντας την κυβέρνηση να συμπεριλάβει στο εν λόγω σχέδιο νόμου την εθνικά επικίνδυνη αναφορά στον ανύπαρκτο όρο «εθνική μειονότητα».

Έπειτα από την σφοδρή αντίδραση της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να αφαιρέσει το συγκεκριμένο απόσπασμα από την πρώτη παράγραφο του άρθρου 8 του νομοσχεδίου, καθώς ο συγκεκριμένος όρος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ούτε για «τεχνικούς λόγους», επί της ελληνικής επικράτειας αφού ανοίγει τον ασκό του Αιόλου.

Αυτός είναι και ο λόγος που η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ πρέπει να βρίσκεται στο ελληνικό κοινοβούλιο. Για να δίνει λύσεις με τις συνεχείς παρεμβάσεις της, καθώς αυτές οι λύσεις είναι υπέρ του έθνους και του ελληνικού λαού.

ΥΓ. Όσο για τον ΣυΡιζΑ και το ΚΙΝΑΛ που ενώ συμφώνησαν με την απάλειψη του όρου αλλά διαφώνησαν με την Ένσταση αντισυνταγματικότητας, τους αφήνουμε στην «ιδεοληπτική τους μοναξιά».

Δήλωση του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ στον υπουργό Επικρατείας Θοδωρή Λιβάνιου για το άρθρο 8 του νομοσχεδίου σχετικά με τα οπτικοακουστικά Μέσα.

Η τέχνη ως μορφή έκφρασης δεν μπορεί να υπόκειται σε κανενός είδους περιορισμό. Το άρθρο 8 του νομοσχεδίου για τα οπτικοακουστικά Μέσα, επιβάλλει στους παρόχους περιεχομένου την υποχρέωση να αποκλείουν περιεχόμενο που αφορά σε μη αποδεκτές για μία δημοκρατική κοινωνία συμπεριφορές, όπως είναι ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία, ο βίαιος λόγος και η προτροπή σε τρομοκρατικές ενέργειες. Σύμφωνα με την ίδια πρόβλεψη, που αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας, οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε τέτοιες περιπτώσεις αφορούν τον πάροχο περιεχομένου και όχι τον καλλιτέχνη.

Πολλοί πάροχοι (όπως ενδεικτικά το YouTube), στο πλαίσιο των όρων λειτουργίας που έχουν θεσπίσει, έχουν τη δυνατότητα αποκλεισμού οπτικοακουστικού υλικού, αποκλειστικά σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια.

Επειδή, δεν θέλουμε να υπάρχει ουδεμία παρανόηση, που να οδηγεί σε ανυπόστατες καταγγελίες περί λογοκρισίας, το άρθρο 8 του νομοσχεδίου τροποποιείται ως εξής:

Άρθρο 8

Απαγόρευση υποκίνησης σε βία ή μίσος

(Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13) 

«Οι υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων δεν πρέπει να εμπεριέχουν υποκίνηση σε βία ή μίσος εναντίον ομάδας ανθρώπων ή μέλους ομάδας, ιδίως λόγω φύλου, φυλής, χρώματος, εθνοτικής καταγωγής, ιθαγένειας ή κοινωνικής προέλευσης, γενετικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, ιδιότητας μέλους εθνικής μειονότητας, γέννησης, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού». 

Αντίστοιχη τροποποίηση θα γίνει και στο άρθρο 32.

8 Φεβρουαρίου 202116:16

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Σε χθεσινό σημείωμά  μας, διατυπώσαμε το εύλογο ερώτημα για το αν υπήρχε σκοπιμότητα στην αναφορά περί “εθνικής μειονότητας” στο ν/σ για τα οπτικοακουστικά μέσα, κατά την ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας.

Σε σημερινό του κείμενο το έγκυρο militaire.gr εκτιμά μέσα από το ρεπορτάζ του ότι πρόκειται για “γκάφα” κι “ατόπημα”.

Το γεγονός είναι ότι μάλλον απρόσεκτα κι εσπευσμένα  προχώρησε η διαδικασία του συγκεκριμένου ν/σ  ενώ ακόμη και οι δευτεροετείς φοιτητές νομικής γνωρίζουν ότι “οι κανονισμοί και οι αποφάσεις αποκτούν αυτομάτως δεσμευτικό χαρακτήρα σε όλη την ΕΕ από την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους. Οι οδηγίες πρέπει να ενσωματώνονται στην εθνική νομοθεσία από τις χώρες της ΕΕ. Κάθε οδηγία προβλέπει μια προθεσμία εντός της οποίας οι χώρες της ΕΕ πρέπει να έχουν ενσωματώσει τις διατάξεις της στην εθνική τους νομοθεσία και να έχουν ενημερώσει σχετικά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.”

Το θέμα που ανέκυψε δεν είναι καινούργιο  και βεβαίως δεν αντιμετωπίζεται με κομματικές κραυγές και πατριωτικούς διθυράμβους.

Γεγονός είναι ότι από τους χειρισμούς της Ελληνικής Λύσης αναγκάσθηκε η Κυβέρνηση να “ξαναγράψει” με καλύτερη νομοτεχνική διατύπωση το επίμαχο άρθρο. Δεν μπορούσε άραγε να είχε ασχοληθεί περισσότερο κι εξαρχής με την σωστή διατύπωση και όχι απλώς να “ξεπατικώσει” το αγγλικό κείμενο;

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας, χωρίς ο ίδιος να έχει ιδιαίτερες νομικές γνώσεις, και χωρίς βεβαίως να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος επιστημονικά,(στα θέματα της ενσωμάτωσης), στην εισήγησή του   κατήγγειλε, εκ προοιμίου την διατύπωση του άρθρου 8 του νομοσχεδίου, επειδή έχει συμπεριλάβει στις απαγορεύσεις, και απαγόρευση για υποκίνηση βίας ή μίσους κατά μέλους εθνικής μειονότητας. “Είναι αντεθνικό το νομοσχέδιο. Έχουμε στην Ελλάδα εθνική μειονότητα; ντροπή! Διαπράττετε εθνικό έγκλημα σήμερα”, είπε ο Κωνσταντίνος Χήτας και υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει θρησκευτική μειονότητα, δεν έχει εθνική μειονότητα. Ο βουλευτής ζήτησε την απόσυρση της διάταξης και τόνισε ο όρος “εθνική μειονότητα”, πρέπει να αφαιρεθεί από το νομοσχέδιο.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι νομοθετεί υπέρ των συμφερόντων των ιδιοκτητών καναλιών, σε βάρος και των εργαζομένων σε αυτά.

Αναφερόμενος στη δημόσια τηλεόραση, κατήγγειλε ότι η ΕΡΤ είναι το “φερέφωνο” της εκάστοτε κυβέρνησης και αυτό την ίδια ώρα που και τα ιδιωτικά κανάλια έχουν παραβιάσει κάθε κανόνα δεοντολογίας σε βάρος της αντικειμενικής ενημέρωσης. Στο κλίμα αυτό, ο ειδικός αγορητής ζήτησε να θεσπιστεί νόμος που να υποχρεώνει τα κανάλια να προσκαλούν εκπροσώπους όλων των κομμάτων στα πάνελ τους.

Αναφερόμενος στην απομείωση της δόσης του 2020 για τις τηλεοπτικές άδειες, ο κ. Χήτας είπε ότι περνάει μια τέτοια διάταξη, την ώρα που στενάζει ο πολίτης από τα χρέη σε δημόσιο και τράπεζες.

Ως προς τα επιλογικά του σημειώματος αυτού, έχουμε ασχοληθεί κατ’επανάληψη με προσωποπαγείς κομματικούς μηχανισμούς όπως η Ελληνική Λύση,  και οφείλουμε να επισημάνουμε  εκ νέου την αναγκαιότητα της καλύτερης οργάνωσης και στελέχωσης αυτών των σχηματισμών εάν θέλουν να διαδραματίσουν κάποιον ουσιαστικό ρόλο στον πατριωτικό πολιτικό χώρο και όχι να αξιοποιούν ευκαιριακά την διαμαρτυρία των απογοητευμένων ψηφοφόρων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Όρθιοι για να μην τα σκιάζει η φοβέρα όλα στην Θράκη… (ηχητικά)

Ο COVID-19 ως απειλή για την Εθνική Ασφάλεια

Αναζητώντας το επικοινωνιακό και στρατηγικό βάθος της “τουρκικής κορονοδιπλωματίας”