Analytics: Τα Social Media, για τη νίκη του μειονοτικού κόμματος στη Θράκη

 




Με δεδομένη την αυξημένη και πολυμέτωπη ένταση με Ελλάδας-Τουρκίας, η άνοδος του μειονοτικού Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης, Φιλίας (ΚΙΕΦ) στις Ευρωεκλογές, αποτελεί μείζον θέμα τόσο για την εξωτερική πολιτική όσο και για την εσωτερική πολιτική και σταθερότητα της περιφέρειας της Θράκης.

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*


Το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τα Social Media που εκφράζουν έντονη ανησυχία για την επιρροή του μέσα στη Θράκη καθώς και για τις σχέσεις του με την Τουρκία, 

Το query “ΚΙΕΦ” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο, σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο για Web & Social Listening και Analytics PaloPro 1.361 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 25– 29 Μαΐου 2019. Ο μεγαλύτερος όγκος των αναφορών προέρχεται από το Twitter, το οποίο και καθορίζει τις τάσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν υπερκυριαρχία αρνητικών, ακολουθεί μικρός αριθμός ουδέτερων, ενώ απουσιάζουν τα θετικά συναισθήματα.

Διαφήμιση
Auditor’s note Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που το ΚΙΕΦ αναδεικνύεται πρώτο στις Ευρωεκλογές, καθώς είχε κερδίσει, σε Ροδόπη και Ξάνθη, με 42% και 25% αντίστοιχα, σε αυτές τις ευρωεκλογές διαπιστώνεται “τύφλωση” του κρατικού και των κομματικών μηχανισμών. Το Crisis Monitor έχει εγκαίρως αναφερθεί τη διελκυστίνδα στη Θράκη για τον έλεγχο της μειονότητας και τα προβλήματα που δημιουργούν οι συχνές αλλαγές πολιτικής και εστίασης στην περιοχή.
Στο θέμα των υψηλών ποσοστών του ΚΙΕΦ και της περιχαράκωσης της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, έχουν αναφερθεί ακροθιγώς τα mainstream media, ενώ ο χειρισμός του από τα περιφερειακά αποτυγχάνει να αναδείξει τις πραγματικές του διαστάσεις και ενδεχόμενες επιπλοκές.

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση  χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:

  • Το KIEΦ σε Ροδόπη και Ξάνθη, ήρθε πρώτο με 38.1% και 25.5% αντίστοιχα, επί του συνόλου των ψηφοφόρων στις Ευρωεκλογές, κατακτώντας την πρώτη θέση, ενώ ακολουθούν, η Νέα Δημοκρατία και μετά ο ΣΥΡΙΖΑ.
  • Η δήλωση της επικεφαλής του ΚΙΕΦ  Τσιγδέμ Ασάφογλουτ στο τουρκικό πρακτορείο Anadolu, ότι “κάθε ψήφος αποτελεί απόδειξη της «τουρκικής ταυτότητας».
  • Η άνοδος που παρουσίασε το ΚΙΕΦ στις ευρωεκλογές  και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έλαβε 115 ψήφους, έναντι 15 που είχε το 2014.
  • Σε σχολιασμούς για το τι σημαίνει η πρωτιά του ΚΕΦ και τις σχέσεις με το τουρκικό προξενείο.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Forensic Evaluation Παραδοσιακά στα εθνικά θέματα παρατηρείται μεγάλη κίνηση από fake accounts/profiles και trolls, ενώ περιορισμένη -συγκριτικά- είναι η δραστηριότητα των bots. Αυτό το σκηνικό αποτυπώνεται και στην τρέχουσα έρευνα, χωρίς ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις, με την πλειονότητα των αρνητικών αναφορών να προέρχεται από αναδημοσιεύσεις εθνικιστικών sites και blogs. Η εσωτερική δυναμική, όμως, στα social media, για τη μεγάλη πλειονότητα των real profiles είναι ουδέτερη.

Συμπεράσματα


Η  ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του Palo Pro δείχνει ότι η πλειοψηφία των Social Media αντιδράει αρνητικά και θεωρεί ότι η πρωτιά του ΚΙΕΦ στις εκλογές υπονομεύει τα ελληνικά συμφέροντα και προωθεί τα τουρκικά. Αναλυτικότερα:

 

  • H ανάλυση  περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών στα Social Media αγνοεί  ή δεν αντιλαμβάνεται την ανάγκη και το δικαίωμα πολιτικής έκφρασης της Μουσουλμανικής μειονότητας μέσα από δομημένους μηχανισμούς πολιτικής θέσης.
  • Tο ΚΙΕΦ σύμφωνα με τις προεκλογικά ποσοτικά δεδομένα του PaloPro διεξήγαγε τη δική του διαδικτυακή εκστρατεία στην περιοχή της Θράκης.
  • Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι το ΚΙΕΦ είναι δημιούργημα του τουρκικού προξενείου και ότι εξυπηρετεί τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα της Τουρκίας.
  • Το ΚΙΕΦ  θεωρείται  σύμφωνα με σημαντικό αριθμό χρηστών  Social Media ότι έχει υιοθετήσει μια ρητορική μίσους, κατηγορεί την κυβέρνηση της Αθήνας για μη σεβασμό των δικαιωμάτων και διακηρύσσει ότι εκπροσωπεί την “τουρκική μειονότητα”.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του διαδικτύου ανησυχεί για ενδεχόμενη μετεξέλιξη του ΚΙΕΦ εξελιχθεί σε μεγάλο μειονοτικό κόμμα που θα εκπροσωπεί  τους μουσουλμάνους ανά την ελληνική επικράτεια.
  • Ικανός αριθμός χρηστών Social Media συνδέουν το ΚΙΕΦ με την πολιτική του Ταγίπ Ερντογάν, αναφορικά με την εκμετάλλευση των μουσουλμανικών μειονοτήτων, που είναι ιδιαίτερα εμφανής στα δυτικά Βαλκάνια.
  • Κάποιοι χρήστες των Social Media που αναφέρονται κυρίως σε ιστοσελίδες και ιστολόγια της Θράκης,  επισημαίνουν τις τοπικές ιδιομορφίες, ήτοι τη σύγκρουση εντός της μουσουλμανικης μειονότητας, μεταξύ εκείνων που ακολουθούν την ελληνική κεντρική διοίκηση και εκείνων που καθοδηγούνται από την Τουρκία.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η τοπική ελίτ της περιφερειακής κεντρικής διοίκησης δεν αξιοποίησε, σύμφωνα με αναφορές,  τους πόρους που είχε για να αναπτύξει τις μουσουλμανικές περιοχές
  • Ικανός αριθμός χρηστών των Social Media εγείρει ερωτήματα γιατί  το ελληνικό κράτος άφησε το ΚΙΕΦ να αυξήσει τα ποσοστά του και δεν έκανε τις απαραίτητες ενέργειες για να περιορίσει τη δυναμική του μετά τις ευρωεκλογές του 2014, όπου επίσης είχε καταγράψει υψηλά ποσοστά
  • Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media πιστεύει ότι είναι ευθύνη της  κυβέρνησης την Αθήνας που άφησε την μουσουλμανική μειονότητα να αναπτύξει παράλληλες  δομες – υγεία,παιδεία, θρησκεία, ψευδομουφτήδες – με την υποστήριξη της κυβέρνησης της Άγκυρας.
  • Κάποιοι χρήστες των Social Media εκτιμούν ότι το ΚΙΕΦ  υιοθέτησε εκμεταλλευόμενο τη χαλαρή ψήφο των Ευρωεκλογών και την τάση αποκομματικοποίησης και πολυδιάσπασης στην τοπική αυτοδιοίκηση, κατεβάζοντας ανεξάρτητους συνδυασμούς, με στόχο να αποκτήσει λόγο στη λήψη αποφάσεων 

_________________

*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.

*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.

Appendix  

  • Χρήστες Social Media:  Tweets και Facebook posts
  • Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
  • Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο  News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
  • Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
  • Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
  • Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%) 
https://www.crisismonitor.gr/2019/05/30/analytics-misos-sta-social-media-gia-ti-niki-toy-meionotikoy-kommatos-sti-thraki/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σύμβουλος του Δημάρχου Ξάνθης μέλος φιλοπροξενικού συλλόγου

Η LC Waikiki διώχνει τα Zara-Bershka από την Κομοτηνή;

Μπουρχάν Μπαράν - Χουσεΐν Ζεϋμπέκ: Ψηφίστηκε η άρση της ασυλίας τους από τη Βουλή